Thursday, July 22, 2010

sakit

life is a challenge
pernah tak rasa dah penat. Rase macam dah penat dengan segala-galanya. Dengan erti kata lain, dah berputus asa kah? oh tidak. Cuma terasa apabila kita tengah mendaki bukit, terjatuh kejap. bila terjatuh, bangun balek kan? Begitulah kehidupan. Terasa macam kita dah berusaha bersungguh-sungguh dan bila dapat hasilnye terasa tak seberapa. Nampak macam sangat tidak bersyukur kan? percayalah sebenarnya Allah nak kita berusaha dan berusaha lagi. mana ada waktu belajar tidak menyakitkan. Bukan tengah bercinta je saket. Waktu belajar pun sakit jugak tapi sakit kita adalah berbaloi. insyaAllah.

Satu lagi, perkara yang menyakitkan adalah bila kita melawan hawa nafsu, Siapa kate tak sakit. Hawa nafsu ini kadang kala meronta-ronta nak suruh kita buat kejahatan. Sakit betul tahan, tapi semoga ia berbaloi. insyaAllah:) Ye lah, mana taknya, Allah suruh kita bersyukur, tapi hawe nafsu nie meronta-ronta mengeluh tak cukup ini dan tak cukup itu. Dulu, kalau susah cari Allah, bile senang cikit lupe Allah. Itu tak mengapalah tapi yang paling teruk masa susah pun nak mengeluh dan tak ingat Allah langsung. Alahai hawe nafsu, degil betul kau.

kadang-kadang kene train hati supaya keras ckit bagi lawan hawa nafsu tu
selamat berjaya ye diri!
your self-talk!


ǝʌıʇısod ʞuıɥʇ sʎɐʍןɐ~

2 comments:

  1. hmm..ni hawa nafsu wat mende ni?
    dok tgk movie ke? huhuhu

    ReplyDelete

any reaction?
just tell me what's in ur mind:)