Tuesday, March 30, 2010

stress syndrome

baru pagi tadi belajar phop mengenai psychosocial hazard
tanda stress
tapi adakah aku stress sekarang
antara tanda2nya adalah day dreaming!
tapi aku rasa aku tak sempat pun day dreaming
terasa amat sibuk dalam sem 4 nie
jika nak dibandingkan dengan sem 3
tapi apabila aku sibuk
masa yang ada untukku adalah amat sedikit
tapi aku rasa berkualiti!
mungkin disebabkan masa yang sedikit
menyebabkan aku semakin menghargai masa yang ada
cuma terkadang kepenatan menguasai diri
maka masa yang diperuntukkan untuk belajar adalah sedikit
ditambah lagi dengan masalah yang ada
ia semakin menyesakkan aku
hingga ada satu masa aku bertanya kepada diri sendiri
apakah yang menjadi prioriti aku?
belajar untuk menjadi seorang doktor
masalah dalm pembelajaran yang aku harus utamakan
jangan biarkan masalah yang lain mendominasi diriku ini
seringkali aku terlupa
aku tidak dapat membezakan masalah-masalahku sendiri
dan itulah yang menyebabkan aku stress..
tapi walau apa pun
aku belajar
belajar untuk meletakkan prioriti dalam masalah yang aku hadapi
masalah yang perlu diselesaikan dengan cepat
aku harus dahulukan dengan memikirkan penyelesaian yang sepatutnya
bukan mencampuradukkan masalah dan tugasan dalam waktu yang sama
semoga hari-hariku diisi dengan masa yang berguna dan berkualiti:)



~¡¡ǝʌıʇısod ʞuıɥʇ sʎɐʍןɐ~

No comments:

Post a Comment

any reaction?
just tell me what's in ur mind:)