Thursday, April 1, 2010

penat
letih
lelah
dengan diriku
bunyinya macam tidak bersyukurkan??
ampunilah dosaku Ya Allah
tapi terasa badan ini selalu sangat dimanjakan
meradang dengan diri sendiri akibat terlalu penat
mengisi masa dengan pelbagai aktiviti
hingga terkadang meninggalkan buku-bukuku
"skemakah" aku??
kalau aku tak baca buku
siapala pulak nak bacakan untuk aku??
betul tak
tapi kalau masa terluang tidak disi dengan aktiviti berfaedah
secara automatiknya, perkara yang sia-sia yang akan mengisinya
ooohhh..tidak!
aku tidak mahu
biarlah penat, asal sahaja masa aku diisi dengan perkara berfaedah
daripada penat duduk-duduk di rumah
adalah lebih baik, aku membuat kerja lain
aku bukanlah seorang yang hanya mengadap buku sepanjang masa
dan bukan jugalah orang yang 'pick up' cepat (ayat tonggang terbalek ckit)
tetapi aku adalah seorang insan yang masih mencari diri
mencari kebenaran akan hakikat kehidupan
merasakan segala apa yang aku lakukan
akan berakhir dengan kebaikan atau keburukan
pahala atau dosa
semoga aku diberikan kekuatan untuk menghadapi exam kali ini


*all the best kawan-kawanku:)
**semoga ilmu yang dipelajari mampu mencapai keredhaan Allah~







~¡¡ǝʌıʇısod ʞuıɥʇ sʎɐʍןɐ~

No comments:

Post a Comment

any reaction?
just tell me what's in ur mind:)