Thursday, April 22, 2010

ikatan?

maha suci Allah
Allah maha besar

Ya Allah, aku berteman kerana-Mu
bukan hanya sekadar berteman
bukan hanya sekadar perkenalan
aku tidak meminta lebih dari sebuah teman
jua tidak mengharapkan kekurangan dari sebuah persahabatan

perkenalanku,persahabatanku,
aku mencari keredhaan-Mu di situ
mengenal erti ketenangan dalam sebuah perkenalan
mencari kekuatan dalam sebuah persahabatan
mencari teman untuk sama-sama ke syurga

namun,
tidak semudah itu perjalananku,
tidak setulus itu niatku
terkadang aku menyimpang
terkadang aku terlalai
teman tanpa tujuan
teman tanpa arah
lalu sama-sama kami leka
leka dalam keseronokan yang sementara

tidak ya Allah!
bukan itu maksudku
bukan itu pintaku
dan bukan itu kemahuanku

Aku mahu berteman hingga ke syurga
teman yang sentiasa mengingatkanku kepada-Mu
tetapi aku tidak boleh bertepuk sebelah tangan
mengharap sahabat sebaik itu
sebaliknya akulah yang harus memulakan langkah
untuk menjadi teman yang sejati
bukan teman yang sempurna
kerana sifat itu mustahil bagi diriku
dan bagi dirinya


* dalam berteman ada pasang surutnya, terkadang masalah itu menjadikan kita lebih menghargai sebuah persahabatan dan dapat mengenal siapa sebenarnya rakan kita

** kasih sayang Allah tidak terbatas. Cinta yang Allah kurniakan tidak terhad hanya kepada sang Adam kepada Hawa. Hayatilah makna cinta. Seandainya cinta yang Allah berikan disalahgunakan, maka akan terlahirlah penghinaan dalam cinta itu sendiri.

***apa kene mengena dengan tajuk ikatan dengan apa yang aku tulis? ntahla~
mungkinkah ikatan persahabatan? hmm..



~¡¡ǝʌıʇısod ʞuıɥʇ sʎɐʍןɐ~

1 comment:

  1. sungguh...
    nasihat itu suatu bentuk kesayangan tuhan....

    ReplyDelete

any reaction?
just tell me what's in ur mind:)