Tuesday, May 19, 2009

masa

masa
salah digunakan..
kelak akan membinasakan diri..
terkadang terasa waktu yang dihabiskan hanya mengeluh
mengira nikmat yang tak kesudahan..
xabis2 dengan keluhan kecil
ini tak cukup
itu tak cukup
tak habis2 dengan perkataan kalau
bukankah 'kalau' itu memberi laluan kepada syaitan?
kalaulah aku belajar betul2
tentu aku dapat g tempat lagi bagus
kalaulah dulu aku amek kos lain
tentu aku tak merana sebegini
kalaulah aku sebaik beliau
tentu aku disukai ramai orang
terlalu banyak kalau..

setiap benda mempunyai hayat hidupnya
begitu juga dengan kita yang mempunya masa yang tertentu

bukankah dalam setiap keputusan yang kau lakukan
kau sandarkan kepada Allah
mengapa sekarang kau merasa menyesal?
farah wahidah tidak akan menyesal dengan setiap langkah yang diambil
tidak pernah kesal kerana belajar di UNPAD..
tidak pernah menyesal belajar di Indonesia..
kerana di sini..
dia belajar apa itu erti ukhwah
dia belajar apa itu erti ketuhanan
dia belajar apa itu erti penghayatan
dia belajar apa itu erti tanggungjawab
dia belajar apa itu erti taufiq dan hidayah
dia belajar untuk menjadi lebih kuat!!

but sometimes she feels lost.
life is so complicated and
she even doesn't have any strength to face it!!


maka
hati mengatakan
kembalilah kepada Allah
carilah jalan untuk mendekatinya
bertanya kembali kepada diri
apakah amalan hati yang telah kau tinggalkan
hmm..
lupa untuk menilainya kembali
di manakah keikhlasan dalam setiap amalan yang kau lakukan?

maka nikmat Tuhanmu yang manakah kamu dustakan? 78:13

p/s:i'll keep on my smiling and have faith in Allah;)

~¡¡ǝʌıʇısod ʞuıɥʇ sʎɐʍןɐ~

No comments:

Post a Comment

any reaction?
just tell me what's in ur mind:)