Friday, May 8, 2009

nadirah roslan;)


perkenalan bermula atas nama persahabatan..
dan semoga ukhwah itu berkekalan..
tidak ku sangka.
orang pertama yang tidak dikenali menjadi teman sebilikku..
tanpa diduga,
hari pertama..
masing2 sudah merasa selesa..
dan mampu untuk membuka cerita tentang diri..
dan dari hari ke hari..
aku merasakan perhubungan itu semakin erat..
kami mampu ketawa bersama..
mampu menangis bersama..
tidak perlu untuk mengambil masa yang lama untuk menyesuaikan diri..
dia mengajarku erti persahabatan..
dia mengajarku erti lebih mengekspresikan persahabatan..
ada kalanya aku berkecil hati kepadanya..
namun aku sedar dia juga punya kekurangan
tatkala diri dirundung sedih,
dia mampu membaca hati ini..
sehingga air mata yang selama ini tidak pernah dilihat oleh orang lain..
jatuh di hadapannya..
mungkin dahulu aku memang tidak mengerti erti persahabatn..
sewaktu di ssp dahulu..
aku juga mempunyai kawan yang rapat..
namun ia tidak kekal lama..
seakan-akan ada jurang di antara kami..
aku mahu merapatkan jurang tersebut..
namun aku tidak upaya..
dan akhirnya kami tidak lagi serapat dahulu..
pengalaman itu mengajar aku untuk lebih menghargai sebuah persahabtan..

kini
kau dan aku tidak lagi belajar di tempat yang sama..
tidak lagi belajar di rumah yang sama
tidak lagi belajar di bilik yang sama..
tapi kita masih belajar di negara yang sama!
selamat hari lahir nadirah!!
anda sudah 20 tahun..
semoga masa yang tinggal untuk hidup di bumi ini..
dapat digunakan sebaik-baiknya..
salam rindu dari bandung..
untukmu yang berada di jakarta!
may Allah bless you always..

p/s utk NADIRAH ROSLAN: cam nielah gayenya kalo asik xdpt cll ko je na dr td..
ngeh3~




~¡¡ǝʌıʇısod ʞuıɥʇ sʎɐʍןɐ~

3 comments:

  1. wado...sedeyh plak bace post wado nih
    rindu kat kawan2..sek rendah.mrsm n even ktt dulu..huhu
    na.hepi besday na
    hawa minta maaf kalu ade wat salah silap ek..
    untuk kwn2 yg laen..hawa nk cakap
    HAWA SAYANG ANDA SUME!!LILAHI TAALA...=')

    ReplyDelete
  2. tq2!!!...waa..sdeynye...im touched...bngge jap ak.ngee~..ooo..ko de kecik ati dgn ak ek..sorry sesgt..btw...this is so sweet..k la..nnt birthday ko ak karang lagu lak...hahaha~

    ReplyDelete
  3. yay!!.
    cik nadirah akhirnye kamu bc jugak..
    da karang lagu tue nnti nyanyi tuk ak gak

    to dr illy:
    sy syg kamu juga cik hawe!!
    maaf kamu diterime;)

    ReplyDelete

any reaction?
just tell me what's in ur mind:)